• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Sevenday problem

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Jo men så är det, verkar som folk tänker jag får min lön ändå utan att jobba och att man fortfarande kan skylla på pandemin. Jag är så less på detta. Ansvarskänslan för sitt jobb har försvunnit. Och sen serviceminded är ett minne blott.
Det verkar inte som kunderna är viktiga längre och service kan man se sig i stjärnorna efter.
Respekt har också försvunnit och vet någon ens vad det är idag ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nani

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
27 Juli 2022
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Exakt, det är inte seriöst att kunden ska behöva vänta i flera veckor på utbetalning, jag planerade detta långt i förväg då jag skulle lösa ett billån som går ut denna månad med en restskuld men nu blir det att jag fick förlänga billånet med SantanderSevenday inte håller det dom säger, precis som du lockades jag av räntan då jag fick 4.45%

Hade kunnat ta detta med SEB då dom beviljade 250K och fått pengarna efter 2 dagar som de brukar men räntan var 6.1%.

Som jag ser det nu är det bara sitta vänta som en anka och se om pengarna dyker upp en dag eller om det är totalt kaos i deras system med massa liggande skuldebrev de inte hanterat eller glömt bort....och inte fan sitter jag och ringer igen, antingen kopplar dom bort mig eller så får man höra deras skitmusik och ändå inte komma fram, vissa har ett jobb om dagarna att sköta.

Man kan ju undra om den som ansvarar för utbetalningarna är på semester och det bara byggs upp med ärenden att utbetala, inte seriöst varken eller.

Kollade upp banken, det verkar endast vara 13 anställda på kontoret i Kista.
Har dem hört av sig till dig än? Jag har ”bara” väntat 8 arbetsdagar men börjar bli orolig då jag skulle lösa ett par lån och tiden bara går…
 

Prodelin

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
25 Maj 2013
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Fick bara detta svar i Fredags, lite komiskt med att man kan ringa, är dom medvetna man aldrig kommer fram eller får sitta vänta minst en timme? detta är inte seriöst.

Hej

Tack för ditt mejl.


I normala fall tar det ca 2-3 bankdagar för lånet att betalas ut. Dessvärre så har vi fortsatta längre handläggningstider än vanligt men vi gör allt vi kan för att hjälpa dig så snart som möjligt. Mer information kommer att skickas ut i takt med att lånet blir utbetald.

Vi beklagar eventuella olägenheter detta orsakar och hjälper dig gärna över telefon om du har några specifika frågor

Du når oss på 0770-17 77 70. Aktuella öppettider hittar du på vår hemsida www.sevenday.se/kundcenter/ovriga-oppettider/.
 

West

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 Augusti 2022
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Fick bara detta svar i Fredags, lite komiskt med att man kan ringa, är dom medvetna man aldrig kommer fram eller får sitta vänta minst en timme? detta är inte seriöst.

Hej

Tack för ditt mejl.


I normala fall tar det ca 2-3 bankdagar för lånet att betalas ut. Dessvärre så har vi fortsatta längre handläggningstider än vanligt men vi gör allt vi kan för att hjälpa dig så snart som möjligt. Mer information kommer att skickas ut i takt med att lånet blir utbetald.

Vi beklagar eventuella olägenheter detta orsakar och hjälper dig gärna över telefon om du har några specifika frågor

Du når oss på 0770-17 77 70. Aktuella öppettider hittar du på vår hemsida www.sevenday.se/kundcenter/ovriga-oppettider/.
Är det någon som överhuvudtaget fått utbetalt beviljat lån senaste månaden? Av det man kan läsa sig till låter det ju väldigt suspekt. Likviditetsproblem? Konkurs? Ingen personal?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ja och att de som arbetar där struntar i sitt jobb, de bästa de kan göra är att söka annat arbete, då förstår de tillslut att de är fel på ledarskapet. Bankerna överlag är rätt nonchalanta tycker jag

Jag saknar en del i analysen.

Det är telefonkö och lång tid att få handlagt och då beror det på bristande arbetsmoral?
Jag undrar hur du fått information om att dom inte jobbar på allt vad dom hinner och att det helt enkelt beror på att folk är på semester och att samtalen helt enkelt tar en stund?
 

Nani

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
27 Juli 2022
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Är det någon som överhuvudtaget fått utbetalt beviljat lån senaste månaden? Av det man kan läsa sig till låter det ju väldigt suspekt. Likviditetsproblem? Konkurs? Ingen personal?
Väntat i över två veckor sedan signering och inget gensvar från Sevenday överhuvudtaget….
 

West

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 Augusti 2022
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Väntat i över två veckor sedan signering och inget gensvar från Sevenday överhuvudtaget….
Dom som väntat närmare 2 veckor (eller längre för den delen) borde överväga att nyttja ångerrätten som är 14dagar. Går säkert också om det har gått längre än så. Jag har i alla fall inte hört någon som faktiskt har fått utbetalt något senaste månaden....
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Jag tror du har rätt i att många man ringer till nu är sura och tvära. Dessa ”hungriga ungdomar” du känner är tyvärr inte tillräckligt hungriga om dom inte har fått jobb. Är man tillräcklig hungrig så får man jobb. Jobbar själv inom den branschen som chef och hade det dykt upp någon som visar att dom är tillräckligt hungriga så hade dom fått jobb.
Nä många av dessa ungdomar i sommar har sökt sommarjobb men fått nej för att man inte ska ha några och drar in även där. Har en hungrig 16 åring som sökte 150 sommarjobb men var för ung för allt, utom två som hon tillslut fick och då var hon yngst av alla men fick på ett av dem en högre befogenhet direkt så det är inte så lätt för alla under 18 år och de under 18 skulle med stor sannolikhet kunna arbeta i kundtjänst och vara gladare än de surisar som annars arbetar där. Jag upplever själv i samhället i stort att service är något vi tappat på många plan, och det är lite trist när man ringer och vill fråga om en sak och får ett argt svar fast man själv är trevlig
 

Detsermörktut

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
3 Juli 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
62
Poäng
186
Nä många av dessa ungdomar i sommar har sökt sommarjobb men fått nej för att man inte ska ha några och drar in även där. Har en hungrig 16 åring som sökte 150 sommarjobb men var för ung för allt, utom två som hon tillslut fick och då var hon yngst av alla men fick på ett av dem en högre befogenhet direkt så det är inte så lätt för alla under 18 år och de under 18 skulle med stor sannolikhet kunna arbeta i kundtjänst och vara gladare än de surisar som annars arbetar där. Jag upplever själv i samhället i stort att service är något vi tappat på många plan, och det är lite trist när man ringer och vill fråga om en sak och får ett argt svar fast man själv är trevlig
Där har vi olika åsikter vilket såklart är ok men jag är ju av den orsaken att om man sökt 150 jobb utan att få något då gör man något fel. Jag har anställt människor i åldrar från 16 upp till 63 genom åren så det går om man gör rätt och visar ett rejält engagemang.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Där har vi olika åsikter vilket såklart är ok men jag är ju av den orsaken att om man sökt 150 jobb utan att få något då gör man något fel. Jag har anställt människor i åldrar från 16 upp till 63 genom åren så det går om man gör rätt och visar ett rejält engagemang.
Nu fick hon jobb och de andra svarade att hon är för ung i år verkar det vara extremt många arbetsgivare som vill ha de som fyllt 18 år och tyvärr tycker jag hela samhället har minskat på service och vi behöver nog börja ta tillbaks detta för att få ett trevligare arbetsklimat för kunden har väl rätt att bli trevligt bemött oavsett om det är semester eller ej ? Nu fick dottern jobb i alla fall tillslut på sommaren. Men tillbaks med servicen så blir också arbetsklimatet trevligare. Så känner jag är trött på alla griniga och sura människor som man får i telefonen fast man inte gjort något
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp